كانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)

كانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

 

11- آیا اوایل جنگ حقوق داشتید؟ وقتی وارد سپاه شدم، مرحله اول به همراه دکتر کریم الدینی وارد بسیج شدم. یک ماه ماندم ولی حقوق نداشتم بعدا که وارد سپاه شدم، چون متأهل بودم درست نمی دانم 1000 تومان یه چیزی به خانواده مان می دادند. تا سال 63 کمک دستی می کردند ولی حقوق رسمی نداشتیم.

12- کی بازنشست شدید؟ آذر سال 1386

13- آیا می توانستید بمانید؟ بله، استخاره گرفتم که بروم. شیخ جواب داد که خیلی خوب است. یک رده هم در نیروی زمینی داشتم که آن اصل بود. برای سردار قهاری، فرمانده تیپ الغدیر، نامه نوشتم ولی جواب نداد. دوباره نامه نوشتم ولی باز هم جواب نیامد. پیگیری کردم و دفترشان گفتند که نامه یتان را داخل کشوی میزشان گذاشته اند و جواب نداد. شخصا پیششان رفتم و باز هم قبول نکرد. یکی نظارت ستادی به تیپ آمد. وقتی آمد که خداحافظی کند، گفتم که می خواهم بازنشست شوم. نامه برای سردار قهاری نوشتم و گفت: بررسی می شود. نزدشان رفتم. گفت که کسی نیست. یکی از بچه های یزدی بازرس نیروی زمینی بود، سرتیپ جواد محمدی. همان جا زنگ به سردار قهاری زد و گفت که حاج آقا متقی می خواهد برود. زنگ به سردار حیدری زد با استعفایم موافقت شد. خیلی استخاره خوبی بود وبعدا حوادثی رخ داد که خدا را شکر کردم که رفتم.

14- تفاوت سپاه در زمان جنگ و الان؟

شما تفاوت زمان جنگ و زمان حال را ببین. بچه های جبهه و جنگ تا کسی نشان نمی داد که یک چیزی توی چنته اش است به جایی نمی رسید. بچه های جبهه و جنگ با خدا و ائمه ارتباط عجیبی داشتند که این ارتباط ها کم شده ولی آن جوان ها با خدا پیغمبر و ائمه ارتباط داشتند. یعنی وقتی می خواستی کاری را شروع کند توکلش  زیاد بود و می خواست که آن کار را انجام دهد. اما اگر حالا به یک جوان کاری بدهی، آیا این جوان می خواهد که کار را بپذیرد؟

15- ازکی وارد هیئت امنای مسجد شدید؟

از حدود سال 1380 یعنی حدود 13 سال. هیئت امنای قبلی حاج حسن محسنی، حاج محمدعلی (عبدالحسین)، حاج خلیل، حاج نادر و حاج هدایت بودند. اولین جلسه ای که آمدم گفتم که اگر می خواهید هیئت امنای خوبی داشته باشید، باید به غیر از من افراد دیگری باشند. تقریبا 12 نفر را دعوت کردیم، آقای یزدانی، حاج حمزه و حاج عباس نیامدند. حاج یوسف آمد. افراد جدید حدود 5 نفراضافه شدیم. هیئت امنا 8 نفر شدیم. شیخ ولی، محمد علی متقی، حاج هدایت، حاج اصغر (رجب)، حاج یوسف، حاج محمود، حاج نادر، حاج فرج ا... و حاج ناصر که الان نیستند. به دلیل پول جمع کردن برای حسینیه فشار زیادی روی هیئت امنا بود و بعضی ازافراد به همین خاطر کناره گیری کردند.

16- وظیفه های هیئت امنای مسجد؟ شرح وظایف را نوشته ایم ولی نه به صورت ادبی. کارهای عمرانی، کارهای فرهنگی، برگزاری مراسم سال، مراسم محرم، دهه آخر صفر، مراسم ماه مبارک رمضان، اعیاد و تولد ائمه سخنران دعوت می کنیم.

17- چرا مسجد دیگر جشن های باشکوه 22 بهمن را برگزار نمی کند؟ یک سری از کارها مختص مسجد نیست ولی درمسجد انجام می شود و مسئولیتش با هیئت امنای مسجد نیست. به طور مثال مسجد هیئت عزاداری دارد، ما به هیئت کمک می کنیم (از نظر مکان و امکانات) ولی اجرای مراسم به عهده هیئت است که مسئول آن حاج جواد محسنی است. در جشن ها ما فقط یک سخنران دعوت می کنیم و شیرینی هم می دهیم. ما به طور سازمان یافته کسی را نداریم که جشن هایمان را برگزار کند. این یک واقعیت است.

18- آیا اقدامی کرده اید؟ شاید مردم حس می کنند که هیئت امنا با برگزاری جشن مخالف است؟ نظر شما چیست؟ نه. ما معمولا از سخنران دعوت می کنیم مثل 22 بهمن و هفته دفاع مقدس و ایام دیگر.

مثلا می گوییم در هفته دفاع مقدس پایگاه دست اندر کار است. به پایگاه می گوییم شما سخنران دعوت کن از نظر مالی کمکتان می کنیم.

19- برای ولادت ائمه و هفته بسیج... دعوت از سخنران خیلی بهتر است ولی آیا بهتر نیست در 22 بهمن به جای دعوت از سخنران جشن برگزار کنید؟ (مردم مخصوصا نسل جوان بیشتر جشن را می پسندند.) ما این حرف را رد نمی کنیم ما نمی گوییم که جشن چیز بدی است. اگر کسی بیاید و بگوید که ما می خواهیم جشن برگزار کنیم، هیئت امنا با بررسی مسئله ی شرعی آن، می گوید که ما تا این حد می توانیم هزینه را تأمین کنیم ولی کسی نیست که جشن برگزار کند. اخیرا کانون مسجد کارها را دنبال می کند.

اعضای هیئت امنا به دلیل شرایط و مشغله ای که دارند، توان برگزاری جشن ها را ندارند ولی می توانند به کسی بسپارند. اگر کسی مسئولیتش را قبول کند، هزینه هایش را تامین میکنیم.

اگر مسجد بخواهد مراسمی را به تنهایی برگزار کند نمیتواند. اگر مسئولیت هر بخش آن را به کسی بدهند مثلا مسئولیت غذا با شیخ احمد، مسئولیت سخنران با یک نفر دیگر، مسئولیت دیگر بر عهده دیگران، با این روال می توان انجام داد. وقتی یک کار انجام نشود شاید انتقاد باشد مثلا دهه فجر بیاید و برود و هیچ کاری انجام نشود انتقاد است ولی اگر جشنی برگزار شود و خوب درنیاید خیلی بدتر است. کار انجام نشده می گویند انجام نشده ولی اگر بد انجام شد باید پایش بایستی. ما از نسل جوان استقبال می کنیم که بیایند و کارها را به دست بگیرند و انجام دهند.

درمورد ورود جوانان به هیئت امنا، شخصی به من این پیشنهاد را داد من هم در هیئت امنا مطرح کردم هیئت امنا هم خیلی استقبال کردند و حتی گفتند اگر نیازاست ما ازهیئتامنا بیرون می رویم تا نسل جوان بیایند.

امروزه باید هرکس را که کار رایگان وبرای رضای خدا انجام می دهد، نگه داشت و کنارش نزنند.

کمتر کسی پیدا می شود که کاری را برای رضای خدا انجام دهد.

مسجد یک مؤسسه بیرون نیست که اگر مشکلی هم پیش آمد خیلی کسی چیزی نگوید، مسجد باید داخلش خیلی دست به عصا راه بروی خیلی خیلی. ما باید هرکاری را که انجام می دهیم فقط برای خدا باشد اگر این چنین بود از هیچ کسی توقعی نباید داشته باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 18 اسفند 1392 ] [ 17:20 ] [ کانون 1 ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ کانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)، مسجد صاحب الزمان(عج) گردکوه مهریز
امکانات وب
  • گریزون
  • تپل خان